onsdag 20 augusti 2008

TV-nörd testas för doping!

Dagens dopinglarm!
Ukrainskan som tog silver i sjukamp och ska vara med i längfinalen tillsammans med Carloina Klüft, Ludmila Blonska, har åkt fast för doping.
Då måste man rycka ut, dels av ett annat skäl. I går fick jag ett mail från vännen BH. Han tycker OS-bloggen är alldeles för blodfattig.
-MERA BLOD, gastar han.
Nu är läget det rätta. Jag blir den första OS-nörden i TV-soffan som kan vara bloddopad. Nu är jag en ärlig skäl och for ner till labbet på Vårdcentralen här i Lomma.
En syster tog vänligt hand om mig. Torkade en bit av vänster arm med sprit, körde in nålen och fyllde ampullen. Jag kände mig som en finsk skidåkare. Svårare än så var det alltså inte.
Jag kan ha något gemensamt med dagens dopinglarm i Peking. Fast Blonska åkte dit för en positiv test av anabola steroider. Är det någon som sitter på ett lager? BH?
BH borde för övrigt också bli nöjd. OS-bloggen har blivit klart blodigare.

Inga kommentarer: