söndag 24 augusti 2008

Captain Blood kapsejsade- Island fick stryk i finalen.


Mina "Pirates of Iceland" kom ut med slöa klingor och krossades av den franska flottan. Captain Stefansson och hans besättning hade aldrig en chans mot ett klart bättre Frankrike. Handbollsfinalen slutade med fransk seger, 28-23. Olymiskt handbollsguld till Frankrike. Island får nöja sig med silver. Det är den största idrottsliga framgången för landet.
Det blev alltså som jag befarade. Island gav allt och litet till i segermatchen mot Spanien. I OS-finalen mot Frankrike var inte bara klingorna slöa utan allt krut var också förbrukat.
Annars har det varit en söndags morgon med mycket sevärda bollar. Först slog USA Brasilien i volleyboll-finalen med 3-1, sedan fortsatte USA med att slå Spanien i en fantastisk finalmatch med 118-107. det var basket när sporten inte kan bli bättre. Spanien vek aldrig ner sig utan bjöd upp till storspel.
Basketfantomerna från USA fick ta fram hela sitt register för bärga segern. Aldrig ska jag glömma spanjoren Rudi Fernandez dunk. Han hängde t o m kvar i korgen.
Nu sjunger OS på sista refrängen. Jag som började med maraton 01.30 i natt går nu som Islands handbollslag gjorde-på mina nednötta hörntänder.

Inga kommentarer: