torsdag 21 augusti 2008

Guld blev till brons. Men hur gick det till?


Det här var inte lätt. Jag är novisen vid spisen när det gäller segling.Nu gjorde jag ett allvarligt försök att följa med vad som hände. Det fungerade inte alls.
Det regnade specialuttryck över mig. Kommentator Kjellman var lika rörig som mitt huvud blev av TV-bilderna. Expertkommentatorn, en nisse, var lika opålitlig som grafiken som Kjellman passade på att såga:
-Hoppas grafiken ljuger lika mycket som tidigare.
Nej, det var ett rent helvete att få någon ordning på det här. Vann gjorde Polen men England tog guldet. Sverige hamnade på tionde plats och tog brons osv, snacka om röra. Jag är osäker på om TV-Kjellman fortfarande har en aning om att Sverige tog brons som borde varit ett guld som England tog men Polen tog hem själva racet.
Till slut sa experten med en nasal Gyllenhammar kommentar:
-Det går fram och tillbaka i vågorna.
Nej, fy fan för segling.
FOTNOT: Röran fortsätter efter målgång. Lööf hävdar att Sverige inte blev sist utan ska ha silvermedalj men i TV-rutan såg det ut som svenskarna blev sist eller hur det nu var.Vi får väl se hur det slutar. Brons är det i alla fall.


NYTT OCH KRYTT!
Kanot.Anders Gustafsson klar för final i K-1 500 m. Han blev tvåa i sitt semifinalheat medan Sofia Paldanius blev utslagen i sitt kvalificeringsheat.

Inga kommentarer: