tisdag 19 augusti 2008

OS för lejontämjare i stället för konstsim

Här är sportnördarnas veritabla hatobjekt-konstsim. Släng ut skiten! Fy fan, jag får klåda. Släng ut TV-apparaten om de ska vis sådant skit. Stridsropen skalla.
Ja, det är hårda bud när sportnördarna avrättar denna onekligen väldigt udda "sportgren". Jag beslutade mig för att ladda upp inför Stefan Holms guldjakt i eftermiddag med att titta in till dessa artister.
Jag tänker genast på barndomens badflicka nr 1, nämligen Ester Williams. Jag försöker också finna det sportmässiga i det hela och kommer fram till att det varit mer sport med en OS-gren för lejontämjare. Det hade verkligen lockat sin publik. Nej, jag är beredd hålla med alla sportnördar. Andra sidan har tävling i konst förr i tiden haft sin givna plats i olympiader.
Det hjälper inte. Jag kastar in handduken.
Släng ut skiten! Omedelbart.

ÖVRIGT:
Kollade in våra kanotister. Anders Gustafsson övertygade men det gjorde inte Sofie Paldanius. Är inte hon lite väl häftigt uppskriven? Fortsättning följer i veckan.




Inga kommentarer: