onsdag 6 augusti 2008

SPORTHYSTERIN IGÅNG: 700 timmar i TV. Härligt!.

Ja, nu är vi igång-700 timmar TV rakt ner i TV-soffan. Sicken härlig frossa! Jag hör redan hur folk som inte fattar sport börjar gny. Marie Lehman, vårt ankare på plats, klagade i alla fall endast över värmen i Peking. Det förvånar mig inte. Jag har själv varit där vid samma tidpunkt och det handlar om en masugn. Marie kylde av sig med att dricka vatten.
Nu har jag sett damkampen Brasilien-Tyskland. Det var ytterst nära att vår egen (nästan, i alla fall) Marta avgjort matchen i slutet efter en makalös rusch genom det tyska försvaret. Hon är en riktigt bra lirare.
Nu laddar jag om för att se Sverige-Kina på Tianjin Stadion. I vanlig ordning har de svenska damerna skrivits upp. Nu är det upp till bevis. Fast det blir mycket svårt med en arena fylld med 60 000 OS-taggade kineser. Trots det blir mitt tips 2-0 till Sverige, i vart fall VILL jag att det ska bli det. Vi får se.
Och mitt i starten av OS-tävlingar nya dopingfall. Den senaste just nu, är bäst att skriva, är en ryss i fripistol (?).
Någon förvånad?

Inga kommentarer: