måndag 11 augusti 2008

Han fällde våra svenska damer!

Jag tror mig sällan sett en sådan usel insats av en ledning i en handbollsmatch. Förbundskaptenen Ulf Schefvert coachade sina damer med huvudet under armen.Sverige föll trots det, med flaggan i topp mot Ryssland med 28-24.
Vårt svenska damlandslag gjorde en stormatch. Vid två tillfällen var vi på väg ta över matchen.
Vid ställningen 20-18 till Ryssland och efter en upphämtning av svenskorna gjordes ett felbyte. Lagstraff och utvisning.
När Sverige kvitterade till 24-24 och kunde ta över hela tillställningen kom den riktiga grodan av Schefvert. Sekunden innan kvitteringen lämnade han in en timeout och målet underkändes. Då återstod fem minuter av matchen.
Efter dessa fadäser rasade det svenska spelet samman. Förlusten skrevs till 28-24.
Efter matchen erkände Ulf Schefvert misstaget.
-Ja det var en miss. Det får jag ta på mig, sa han.
Sveriges damlag i handboll gjorde en jättematch mot de trefalldiga världsmästarna. Synd att coachen sov.
En sak till. Varför är det så mycket roligare att titta på damhandboll än damfoboll? Någon?
Kanada i morgon för damfotbollen. Jag bävar.
Det är som att se mitt lag, Malmö FF, herrlaget, javisst, damlaget nerlagt. Inget funkar hos herrarna.
Heja Sveriges damlag i handboll. Nu tar vi Sydkorea på onsdag. Visst, en svår nöt att knäcka men skaka om ledningenm, mina damer, så ska ni se att det går vägen.

Inga kommentarer: