fredag 22 augusti 2008

De sista tunga svenska insatserna i jakten på GULD!


I dag tid för våra tre sista tunga insatser i jakten på ett olympiskt guld. Ett misslyckande och det blir 0 guld i protokollet. Sveriges krasch i denna olympiad är ett faktum. Tar vi då GULDET som hela nationen törstar efter?
Först ut är Jörgen Persson som möter Zoran Primorac i kvartsfinal. Jag tror det tar slut nu på morgonen för Jörgen. Hoppas jag har fel.
Nästa till rakning blir den svenska insatsen i finalen K-1 1000 m kanot. Markus Oscarsson tar medalj. Guld? Nej, men silver.
I eftermiddag är det så tid för Carolina Klüft och längdfinalen. Tar Carolina guld är jag beredd både flagga för bragden och sjunga vår nationalsång i Täppan. Banne mig, tror jag hon fixar det. Carolina är en makalös tävlingsmänniska. Och så får hon täppa till truten på Aftonbladets Lasse Anrell, bara en sådan sak. Jag tror jag måste sjunga upp mig.

Inga kommentarer: