måndag 18 augusti 2008

Dagen som slog världsrekord!

Vilken dag det blev. Först grät 1,3 miljarder kineser när deras hjälte gick sönder tidigt i morse svensk tid. Eftermiddagen var sedan ung när Sveriges egen lilla älskling Sanna Kallur kraschade in i första häcken. Nu var det nio miljoner svenskar som grät med Sanna. Dessa satans häckar. Och till slut kom det andra hinder i vägen. En annan populär figur, Musse, fick soppatorsk och hamnade på tionde plats i hinderloppet. Även våra pållar fastnade i sina OS-hinder.
Där borde dagens olyckor tagit slut, men inte då. Mitt eget älskade öra orkade inte längre utan började yla av all bedrövelse. Det blev en snabbtur ner till husläkaren, dr Olsson på Vårdcentralen.

-Oj,oj, sa han och städade och sög och slog fast:
-Du har simmaröra, minsann, har du inte det.
Jag svarade att jag visserligen sett simtävlingar i en veckas tid men kan man verkligen få vatten i örat av det?
-Ja, simmarna brukar få det, fortsatte Olsson. Har du varit simmare i ditt liv?
-Nja, jag vet inte det precis, svarade jag, i så fall en genomusel variant av Michael Phelps.
Väl hemma igen. Nu med rensat öra men med småbubbel kvar, slog världens bästa friidrottare alla kategorier till, stavhopperskan Jelena Isinbajeva från Ryssland. Nytt världsrekord på 5,05 m klarades elegant. Hon är bara så otrolig. Då blev jag glad igen och jublade åt denna makalösa kvinna. Hon har säkert inget simmaröra.
För övrigt har jag i dag också köpt några paket kaffe, så vi hörs i morgon igen.

Inga kommentarer: