måndag 18 augusti 2008

Softboll sågas i morgondimman

Hamnade av nyfikenhet på en match i softboll mellan USA-Kina. Det visade sig bli rena grekiskan. Visserligen är man en sportnörd men det här var bara för mycket. Jag fattade inte ett dugg.
Någon hjälp av vännen Kjellman som kommenterade matchen från en studio i Stockholm fick jag inte heller. Trots att han hade hjälp av en expert på sporten var han lika blåst som jag. Nej, kasta ut skiten från OS-programmet.
Jag for i väg till nätets upplslagsverk, Wikipedia, och läste följande:
Softboll fick OS-status 1996 i Atalanta, USA. Till London-OS 1912 ska sporten kastas ut.
Jag drar en lättnande suck. Den här amerikanska universitetssporten har inte i en olympiad att göra. Då åker jag på nästa smäll:
130 länder är med i det internationella softbollförbundet.

Ni vet väl att man ska granska Wikipedias uppgifter med krituska ögon. Helt tillförlitliga lär man inte vara.
130 länder?
Jaha.

FOTNOT: Det står att detta inlägg lades ut den 17 augusti. Det är fel. Rätt ska vara den 18 augusti. Varför det står fel datum vet jag inte. Det är bloggen som inte hänger med.

Inga kommentarer: