tisdag 19 augusti 2008

Kungafamiljen ingen hjälp för Stefan Holm

Så nära, så nära men ändå inte. Ännu en dag med en förarglig ribba som nästan ligger kvar där den ska ligga kvar. För Stefan Holm tog det slut på 2,36 men det var ytterst nära han tagit höjden i sitt första försök.
-Då hade jag räknat med minst silver, sa han till SVT 1 och fortsatte:
-Det var ruggigt nära, men jag hade inte marginalerna med mig i dag.
Nu blev det en förarglig fjärde plats, alltså utanför pallen.
I morgon kommer ni att få läsa i tidningarna att det var kungafamiljens fel att Stefan inte hade marginalerna på sin sida.
Kungafamiljen har nämligen ingen tur med sig i Peking. Var än de dyker upp så misslyckas svenskarna. Raden börjar bli förskräckligt lång. Nu råkade alltså även Stefan Holm utan för de dåliga kungliga vibbarna.
Det här är naturligtvis enbart skitsnack från min sida men det är så journalistiken fungerar.
Kung Carl XVI Gustaf kommer att få bära hundhuvudet för det svenska misslyckandet i Peking-OS.

Det kan ha sina aviga yviga sidor att vara kung ibland.
Däremot kommer vår höjdhopparkung Holm förmodligen att lägga av, kroppen håller inte längre. Så här svarade han på frågan i TV.
-Nej, inte VM i Berlin nästa år. Min kropp börjar gå sönder.
Hur som helst. Stefan Holm finns på tio i topp-listan över Sveriges bästa idrottsmän genom tiderna.
Mera då?
En ladugårdsdörr från Polen slängde diskusen över 67 m. Jag har aldrig hört talas om människan. Skumt värre. Sedan kom fler skumgubbar. Gert Kanter från Estalnd fick till 68,82 m och tog guld. Förlåt mig, men, men...
Usain Bolt joggade hem semifinalen på 200 m på tiden 20,09.
Och avrundningen blev i alla fall ett svenskt fyverkeri.
Johan Wissman som gick till final på 400 m slätt med stortiden 44,64, en tiondel från sitt eget svenska rekord. Johan gör ett enormt starkt lopp. Final i övermorgon, brrrrrr...bara inte kungafamiljen finns på plats inne i "Fågelboet".
..











Inga kommentarer: